Klachtenprocedure

Wij hopen dat u uw bezoek aan het Westfries Archief nuttig en plezierig vindt. Wij stellen alles in het werk om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als er iets mis gaat, dan zullen wij proberen dit te verhelpen. Maak daarom uw klacht aan ons kenbaar.  
Wat is een klacht precies? Een klacht is elke uiting van onvrede over een behandeling of bejegening. 

Indienen van een klacht, opmerking of suggestie 

  1. Indien u een klacht wilt indienen tijdens uw bezoek aan het Westfries Archief, neem dan contact op met een medewerker op onze studiezaal. Onze medewerker zal proberen uw klacht zelf op te lossen, desnoods in overleg met collega’s. 
  2. Als uw klacht niet tijdens uw bezoek kan worden afgedaan, dan kunt u de aard van uw klacht omschrijven op onsklachtenformulier. Dit formulier is verkrijgbaar bij de balie in de studiezaal. Het volledig ingevulde formulier kunt u afgeven bij de balie. Uw klacht zal dan worden behandeld door de leiding van het Westfries Archief. 
  3. U kunt uw klacht ook later indienen middels het klachtenformulier op de website van het Westfries Archief.  

Afhandeling klachten, opmerkingen en suggesties 

  1. Een mondeling geuite klacht wordt behandeld door de dienstdoendestudiezaalmedewerker of een aanwezige leidinggevende. 
  2. Een schriftelijke klacht wordt afgedaan door de leiding van het Westfries Archief. U ontvangt binnen uiterlijk 10 werkdagen na het indienen van uw klacht een schriftelijke reactie. 

Als u niet tevreden bent over de behandeling van uw klacht, kunt u een bezwaarschrift indienen bij het dagelijks bestuur van het Regionaal Historisch Centrum Westfries Archief. 

Voorwaarden gebruik afbeeldingen

De afbeeldingen zijn in een lage resolutie op onze website geplaatst en zijn niet geschikt voor publicatie. Het is wel mogelijk om afbeeldingen te bestellen. Echter, van afbeeldingen waarvan de rechten niet bij het Westfries Archief berusten, leveren wij geen reproducties, tenzij de rechthebbende daarvoor schriftelijk toestemming verleent. 

De afbeeldingen worden geleverd via WeTransfer.com als tiff-bestand in een resolutie van 300 dpi. U ontvangt een e-mail van WeTransfer met daarin een link om te kunnen doorsturen en/of de afbeelding direct te downloaden. Voor de tarieven is de legesverordening van de gemeente Hoorn van toepassing. De facturering loopt via de gemeente Hoorn.

Aan onze toestemming tot gebruik voor publicatie zijn de volgende voorwaarden verbonden:

  • in geval van publicatie: toezending van een bewijsexemplaar.
  • het is niet toegestaan beeldmateriaal te publiceren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.
  • in alle gevallen, dat beeldmateriaal gebruikt wordt voor een publicatie, tentoonstelling, website of andersoortige openbaarmaking, is bronvermelding verplicht, tot op het inventarisnummer of collectienummer nauwkeurig.
  • naamsvermelding van onze instelling bij de illustraties (‘Westfries Archief, Hoorn’).

 

Mocht u bezwaar hebben tegen publicatie van bepaalde afbeeldingen op deze site, dan verzoeken wij u Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met ons op te nemen.

 Studiezaal-WFA

chat loading...