ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Proef escape game geslaagd
- Gegevens
Op maandagmiddag 8 maart jongstleden kregen we 17 leerlingen van het Martinuscollege in Grootebroek op bezoek. De leerlingen uit de tweede klas gymnasium kwamen de proefversie van onze escape game uittesten.
Een escape game is een interactief spel waarbij een groep mensen binnen een bepaalde tijd samen puzzels en vraagstukken proberen op te lossen.
De leerlingen van het Martinuscollege moesten binnen 40 minuten Willem van Oranje helpen met het ontcijferen van een tekst in geheimschrift. De uitkomst hiervan zat in verschillende puzzels verstopt.
Daarnaast mochten de leerlingen nog een kijkje nemen in de archiefkluis. Tijdens de rondleiding door de kluis kregen ze een aantal documenten uit de puzzels in het echt te zien.
Ter afsluiting gaven de leerlingen ons nog waardevolle feedback. De proef met de escape game was zeker geslaagd en voor herhaling vatbaar.